Op naar Queensland - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Familie Stukker - WaarBenJij.nu Op naar Queensland - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Familie Stukker - WaarBenJij.nu

Op naar Queensland

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 Augustus 2016 | Australië, Port Douglas

Vanuit Port Douglas in Noord Queensland, praten we jullie weer een beetje bij. Het is hier heerlijk weer, 26 graden met een fijne bries, precies goed, de zomerkleren zijn uit de koffer. We zitten in een ruim apartement met 2 slaapkamers en hebben zojuist een leuke film gekeken. Er is een hele videotheek beschikbaar, wat met lange donkere avonden natuurlijk wel een leuke bijkomstigheid is. Vandaag hebben we hier rondgekeken en genoten van het fijne weer, na drie wat regenachtige dagen.

Woensdagochtend hebben we even rustig aan gedaan en zijn we rond de middag naar de ferry in Manly gelopen. Die bracht ons opnieuw naar Circular Quay, waar we de trein naar de Town Hall namen, om te kunnen shoppen in mooie overdekte winkelcentra. Door het natte weer zien we af van een bezoek aan de Rocks en nemen de ferry terug naar Manly. Zo gaat Mike ook steeds naar z'n werk, met de (snelle) ferry, gaaf toch?

Donderdag is onze doorreisdag en Annet wordt weer op haar werk verwacht, dus we lopen na de koffie nog even Manly in om de hoed, die Anna al een paar dagen op het oog heeft, te kopen.

Even na 11 uur komt een shuttlebus ons halen voor een transfer naar het vliegveld. Na de incheck en een extra onderzoek van onze bagage door de beveiliging, komen we op een enorm horecaplein met eten uit alle windstreken,dus genoeg keus voor de lunch. Rond kwart voor 2 mogen we boarden in de Boeing 737 van Virgin Australia. Het is nog net licht als we landen in Cairns, op een mooi klein vliegveld, alles dicht bij elkaar.
De auto die we meekrijgen is picobello in orde, een mooie Hyundai i35. Nu wel een spannende rit voor de boeg; in het donker in een grote wagen met het stuur rechts en dan links rijden, zonder tomtom. Het scheelt dat de Captain Cook Highway in de buurt is en we die kunnen volgen tot Port Douglas, ruim een uur in noordelijke richting. Daar blijkt het erg lastig zoeken naar de huisnummers, dus drie keer de straat op en neer gereden tot we eindelijk de Lychee Tree ontdekken aan de parallelweg...
Tijd om even op adem te komen aan de gezellige Macrossan street, bij Zinc, een fancy restaurant!

Vandaag regelen we eerst even een snorkeltocht met de Reef Sprinter, die schijnt nogal hard te gaan, hebben we gehoord, dat liek oons wa wat! De wind is vandaag en morgen nogal stevig,
dus dat kan het best op zondagochtend. Dan kunnen we morgen naar Cape Tribulation en hebben we nu extra tijd om Port Douglas te verkennen. Dat bevalt uitstekend: lekker rustig aan, beetje rondslenteren en genieten van mooie vergezichten aan het water en leuke winkeltjes in het centrum. Heerlijke plek om te zijn!
De foto's komen weer iets later, gaan we morgen updaten. Liefs van ons!

• 05 Augustus 2016 - 15:31

Henk Jansen:

Port Douglas is een mooie plek om op adem te komen met een leuke haven en levendige sfeer. En zo'n reef safari kan inderdaad hard gaan, dus stevig vasthouden, mar dan hei ok wat! Genieten maar.

• 06 Augustus 2016 - 21:09

Simone:

Hoi, hoi, leuk om jullie een beetje te kunnen volgen in Down Under. Wat een reis zeg....geweldig!! Het klinkt allemaal indrukwekkend en prachtig. Een hele fijne tijd nog! Liefs, Simone

• 06 Augustus 2016 - 22:56

Dianne:

Super leuk om jullie avonturen zo te volgen! En wat veel nieuwe indrukken. Zie er nu al naar uit jullie verhalen live te horen :) Maar dat duurt nog eventjes, heerlijk! Super tijd toegewenst xxx Dianne

• 07 Augustus 2016 - 09:00

Annet:

Ben benieuwd hoe de reefsprinter was en wat je onder water hebt gezien:-). En ben benieuwd naar de foto's weer.
    De lorikeets en cockatoos zijn sinds jullie verblijf overigens niet meer weg te slaan van het balkon, dus fijn...gisteren hopte er alweer eentje naar binnen, jeuejj;-)!
    Fijne avond nog, en veel plezier op Mission beach! xxx